dinsdag 27 november 2018

Zoeken naar zin

zoeken_naar_zin








Inspiratiedag
Zaterdag, 24 november 2018




Een dag waar een kleine groep van "zinzoekers" elkaar heeft ontmoet om erbij stil te blijven staan wat zingeving in ons leven nu eigenlijk betekent. En - gaat het nu om zin geven of om zin vinden in ons leven? Moeten we zin zoeken of zin ontvangen in dat wat in ons leven naar ons toekomt?
Of - gaat het om dit alles?
Wat helpt ons om onze eigen, unieke weg te ontdekken en te kunnen gaan?
In het overaanbod aan zingeving - hoe vind ik datgene wat bij mij past?

In een vrije ruimte van ontmoeting zijn we hiermee op weg gegaan. Stilte, reflectie en gesprek waren hierbij belangrijke ingrediƫnten.

1 opmerking:

  1. Het was weer een mooie bijzondere dag.
    " IN ALLE EENVOUD ZIN EN BETEKENIS AAN HET LEVEN GEVEN. "
    Dit is 'n mooie zin die voor mij de inhoud van deze dag weergeeft
    en waar ik heel erg blij mee ben !!
    KLEINE zingeving :
    Gewoon de alledaagse dingen zo goed mogelijk doen.
    GROTE zingeving :
    -Geloof erin dat je een bijdrage te leveren hebt
    -Wees degene die je bent
    -Blijf ZOEKEN naar jouw antwoorden
    -Probeer te ZIEN wat jou toekomt

    We kregen twee schrijfopdrachten.
    1. Schrijf 5 minuten zonder de pen van papier te nemen.
    Begin de eerste zin met : Als ik in de spiegel kijk dan zie ik.....
    Blijf doorschrijven zonder nadenken.
    2. Schrijf over bijzondere ontmoetingen in je leven.
    Welke ontmoetingen hebben je leven verandert.

    Deze schrijfopdrachten hebben we in de kring (vrijblijvend) met elkaar gedeeld.
    Hierdoor leer je jezelf en elkaar beter kennen .
    Dat is confronterend, mooi en heel leerzaam !!

    Dankjewel Claudia.

    BeantwoordenVerwijderen